Thursday, June 2, 2011

..RUSUK ADAM..


terjentik seketika ketika mmbaca satu entry dri blog nie..

let's see..

Dari Rusuk Adam..(nukilan:♛ AR the annoying)

Aku adalah seorang dari kaum Hawa,
Aku dicipta dari rusuk Adam
Aku adalah penghias dunia
Aku juga penyesat tegar
Aku juga penurut hawa nafsu
Aku juga punca dibuangnya dari Syurga.
Oleh itu, martabat aku jatuh sehingga kaum Adam memandang rendah.


dan


Bila kaum Adam persoal, apakah kekuatanmu kaum Hawa?


Aku menjawab.
Berbekalkan tulang rusukmu,
Aku sentiasa dibelakangmu untuk menyokongmu,
Semasa jatuh dan bangunmu,
Aku juga berada di sisimu untuk memimpinmu,
Semasa kau alpa dengan dunia,
Aku juga kini dihadapanmu,
Untuk kau sentiasa bersemangat menyaingi aku,
Aku juga berada di atas mu,
Untuk kau sanjung diriku dlm kalangan temanmu,
Aku juga berada di bawahmu,
Untuk kau berikan simpati dan kasih sayang.


Aku boleh berada di mana-mana.Sejujurnya, aku boleh hidup tanpa kau,tapi kau,pasti hilang arah tanpa aku.


hurm.. sesungguhnya nukilan ini sngat mmbenarkan..
dari rusuk Adam seorg perempuan d jadikan,
di trun kedunia untuk saling bergantungan..
melengkapi antara satu sama laen,
bergantungan untuk mendekati kesempurnaan..
:)


p/s:: adakah aku dari rusukmu? :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...