Monday, August 8, 2011

takmo TUNANG sebab takut PUTUS TUNANG...


assalamualaikum..

bila tiba satu peringkat...

en B :: boley antar rombongan meminang dalam waktu terdekat nie?

cik S :: wah.. benarbenar serius nampaknya..

en B :: yela.. ingat main-main ker?

cik S :: kalo tak mainmain pun kene fikir jugak 2 3 kali nie.. bila dengar 2 3 orang retis yang putus tunang nie, takut plak untuk bertunang..bertunang bagai ha.. siap ada tema2 lagi tuh, skali tak smpai beberapa purnama dah putus.. takut la jadi camtu jugak..hm..

en B :: ape2 pun kan atas diri kita sendiri kan..

cik S :: yela.. tapi dugaannya bertambahtambah bila dah bergelar tunangan orang nie..cuak la.. seram.. lebih takut kalo kehilangan kamu..

en B :: so tak nak la nie ea?

cik S :: nak la.. tapi masanya belum tiba dan tak sesuai lagi.. pe kata kita kawen je trus?? so takde la putus-putus cam tettttttttt dan tetttttttttt tuh.. okey tak idea tuh??

en B :: yela2.. kawen jelah..

cik S :: yea! hahahhaa..suke3.. gedikkkzzz gtuwweeee...





hah... sape yang berada dalam situasi camni sekarang?
niat nak terikat tuh dah ada, cuma bila dengar gembargembur fsal artis2 kat malaysia yang tak putusputus putus tunang nie, cuak plak nak melangkah setapak kehadapan??
ape kata anda?
adakah situasi sekarang membantutkan planning anda??

10 comments:

Anum said...

kena yakin dan percaya pada pasangan anda

Haslinda Ariffin said...

bole aje kalaui nak bertunang..tp seeloknya pertunangan itu dirahsiakn kerana bimbang xjadi kahwin and akn berlaku fitnah..
cukuplah yg bertunang n famili terdekat aje tau n wat kcl2 serta hantaran xperlu..
nak tau lbh lanjut..bole tgk http://www.facebook.com/groups/FiqhWanita/
tp kne cr soalan dr sy Haslinda Ariffin(Saturday post)..sy xdpt link dia..sorry...
mb perbincangan mengenai bertunang dpt bantu awk..

ku-cit said...

tol la..kalo da ready kawen terus je, dah dpt jimat beelanja...

farahin nasir said...

@anum :: memang kepercayaan tuh sentiasa ada..

@Haslinda Ariffin:: thnks for sharing.. t sy carik ea.. kne tahu jugak nie..

@ku-cit:: kawen je senanggg.. huhuhu..

Dzarief Zuhdi said...

x yah tunang2.. budget tunang tuh simpan jer untuk budget kawin.. haha..

ir yien 9897 said...

betul2 jngn tunang..
tunang bnyk dugaan..
better nikah jer terus yerh :)

nabila said...

nak kawen jgk..hahaha...
tapi belum sampai seru lgi & x bersedia lgi...

msredcheesecake said...

takut nak bertunang, tapi nak jugak...konfius seketika, akhirnya jadi juga...

minta petunjuk dari Nya...

Brilliant Marjan said...

salam..

saya setuju dengan pendapat haslinda ariffin..sebb itu yg sebaiknya..tunang ni sunat utk kenal dgn lebih dekat je..tak perlu nak over mengalahkan kenduri kawen.mcm tu baik kawen terus...dan lagi baik xperlu nak canang satu dunia yg kt dh bertunang..byk dugaan bila betunang ni..nanti ada je yg amik kesempatan..

dalam apa jua perkara pun, sbg muslim kita kena bersederhana..tak perlu nak riak & tunjuk mcm2 dan ikut adat..fikir lepas kawen tu macam mana nak hidup..itu sgt2 penting!

~auntie sy penah pesan, perempuan yg dh bertunang tak perlu nak bergambar terlebih over mcm kwen..kenal sana kenal sini..

Anonymous said...

seronoknya die bila dh diajak bertunang.untunglah bila buah hati dah ajak bertunang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...