Saturday, November 5, 2011

TAK GUNA JADI CANTIK KALAU PEMALAS..

assalamualaikum...



vs





AMARAN!!
-nasib ah sape terase.. malas nak layan..


nie bukan entry sebab cemburu.. ini jugak bukan entry geram sebab kena wat semue keje kat si cantik..

cume entry nak bagi ingatan kat semue wanitawanita terutamanya..TAK GUNA JADI CANTIK KALAU PEMALAS dek non oii..

biaselah tuh kalo kadangkadang nak bermalasan.. sebab letih dengan asngment n kejekeje yang ada.. tapi agakagak r kan..

tak kan semue baju org nak tolong basuhkan, tlg sidaikan.. tak kan lantai nak biar tak bersapu berminggu-minggu? orang sapu lantai paling kurang sehari sekali tahu tak? kalo nak suh pegang mop.. harapan lah.. nak suh cuci tandas lagi hampeh..

masak? memang bagus lah sebab pandai memasak tapi kalo pas masak, semue nak orang kemas, jadahnyer.. tnggalkan dapur berminyak, meja bersepah... haishhh...
payah la gini orang cantik uiii..
kalo kemas pun, kemas tak abesss...haishhh..
esok dah jadi bini orang.. mentakbir rumah sendiri, baru sedar agaknya..

teringat dulu katakata mama time kecikkecik.. "sekarang benci bila mama beletiaq itu dan ini..simpan itu tak abeh, simpan ini tak sttel,buat nie malas, buat nie tak mau, wat kena bebai ja.. esokesok bila dah besaq, bila kena batang hidung sendiri memang rasa la geram nya macam mana"...

fine mama.. akak dah rasa dah.. memang dulu akak tak sedar.. sekarang semue dah sedar..
di kelilingi perempuan cantik yang perbagai ragam..
memang sabar jelah kalo ada yang pemalas nak mati tu ha..

to lelaki:: bertuah sangat kalo kamu jmpe yang cantik dan rajin..pd yang jumpa pmpuan cantik tapi malas, nasib badan lah nanti ha..


btul lah kata mama tuh..
TAK GUNA JADI CANTIK KALO PEMALAS!






p/s:: mintak d jauhkan dari sifat malas melampau.. sebab TAK GUNA JADI CANTIK KALO MALAS!
p/s/s:: ramai jer yg cantik dan tak pemalas sebenarnya.. :)
p/s/s/s:: post ingatan buat semua wanita dan diri sendiri jugak.. :)

2 comments:

massiz said...

terbaekk...:)..stuju ssangat akak..^^

Anonymous said...

btol2..haha..sy ada housemate yg fuh cantik..tp mcm haram pemalas giler..sampah tu tak pernah pegang nye..btol2..masak pndai..tp tak abis kemas...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...