Sunday, December 25, 2011

MASA YANG PERLU DITINGGALKAN


assalamualaikum..


seronok mejadi muda mudi..
leka menjadi muda remaja..
hanyut dengan dunia aku..

aku lupa selangkah lagi usia akan berganjak..
meninggalkan alam yang aku tak ingin buang..

terlalu banyak kelekaan dunia..
terlalu banyak juga luka cinta..

masa beranjak..
usia bertambah..
diri perlu berubah..

kata dia:: masa terus berlalu bukan? Tingalkan usia semalam, anjakkan minda perlu dilakukan, kita bukan semalam lagi..bersedialah hari ini untuk esok.. perlu berubah..


hati kecil aku takut untuk berubah..
takut mahu membuat keputusan, dan salah..
takut untuk berdepan dengan risiko, dan rebah..
takut untuk berdepan dengan masalah..

terlalu rumit untuk menjadi dewasa..


tapi itu tetap satu fasa, yang tetap aku perlu rentasinya dalam menjadi manusia..
itu fitrah..



nukilan
misspatahati

1 comment:

kemey said...

yeah kite da smakin tua haha..mos important final around da corner..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...