Tuesday, January 24, 2012

LELAKI CANTIK DAN PEREMPUAN YANG GAGAH

assalamualaikum..

pinjam katakata seseorang yang aku tidak tahu siapa penulisnya..
tapi isinya, amat berguna..
buat hati yang berduka lara..

dari page LELAKI SOLEH IDAMAN WANITA SOLEHAH

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.

Lelaki yang cantik,adalah:-

1)Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2)Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3)Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
4)Lelaki yang tenang dan lapang dada
5)Lelaki yang baik sangka
6)Lelaki yang tak pernah putus asa

Perempuan yang gagah,adalah:-

1)Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2)Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3)Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4)Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.

-M.O-
[maaf la, aku tak boley nak link la mukabuku ke sini..haish.. blogger.com mula berdengki..]

p/s:: aku sedang berusaha untuk memperkukuhkan imanku.. aku bukan aku yang dulu.. doaku, moga kesakitan ini membuat kamu juga kembali pada Allah yg satu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...