Thursday, December 9, 2010

kelebihan bukan bermakna aku adalah pilihan

let' talk about somting serious rite now..
(seis la sngat.. kukkuikui..)
gempak je ha..

since kat skolah lagi mmg gini dah nasib diriku.. (sob..sob..)
"beginilah nasib diriku yg malng.. oh tuhann..." choi!!
salah lirik tuh..xbek ckap gtu..tkar2..
"berginilh nasib diriku yg anggun.. oh tuhann..".. hahaha.. yg nie best sket! ada konfiden lvel yg tnggi d situ.. kuikui..

keh.. tu merepek.. huhu..

wat i want to said adalh setiap ape jua kelebihan yg ada dlam diri individu, tak semestinya ia akan mnjadi pilihan tuk individu laen..
dan tak semestinya kita membiarkan diri kita di pilih...

sbbnyer adalah kerana, walaupun ia adalah kelebihan tp mgkin kelebihan itu perlu diketepikan demi pekara2 lain..

dengan hati nurani yg baek.. yang telah di asuh oleh mama n bapak sy (muhd nasir n hasnah.. kasik sebut sket name.. kasik dieorg bngga sket.. hehehe.. luv u both! ), sy telah banyak mengenepikan kelebihan yang ada utk kebahgiaan mereka yg laen..

so it mean.. mengalah lah..

xpelah.. kalo tak jd pilihan pun takpe..

rezeki.. jodoh.. petemuan adalah semuenyer Allah tentukan..

so juz leave it..

wat u give u will get back! alwys told dat to my self..
( n slalu guna ayat nie tuk wat jahat jugak... ayt nie ley mengugut n ley cakp utk mksd padan muka jugak..)..kihkihkih..

yu pnah bkata pd aku..

muhasabah diri tu penting utk kita jd lebeh baek..
thu lebeh n kurang diri kita..
thu punca kekuatan kita..

so itulah yg sy wat..
muhasabah diri n sntiasa motivate diri sendiri..

dengan begitu bnyak kehilangan mana mungkin seorg insan yg bernama SITI NURFARAHIN trus bertahan.. trus berdiri.. trus berlari..

tp dengan ade sdikit harapan n sdikit kekuatan n ktabahan.. aku akan trus berusaha utk trus mngharungi idup ini..
skalipun tiada siapa yg menamani jalanku ke penamatnyer..

kepada yg merasakan aku ada kelebihan..
yes! aku mmg ada klbihan.. n terima kaseh kerana nampak akan klebihan itu..
doalah agar kelebihan itu memberi kebaekkan pd kita akhirnya, kerana aku jua mahukan nya..

kepada yg merasakan aku msih tak cukup kelebihan,
sedarlah bahawa, aku hnya seorg manusia..
yang dijadikan Allah dari tulang rusuk seorang lelaki ..
seorg wanita yang tiada separuh dari kesempurnaan..
makanya..
aku hnya insan lemah n serba kekurangan..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...