Tuesday, June 21, 2011

BILA BERCERITA TENTANG KESETIAAN..

assalamualaikum...

sangat bz sampai tak sempat nak update blog.. haish.. takpe2, pas 11 aribln 7 mesti relex balik.. time tuh leh wat 4 5 entry sehari..(tinggi cita2 tuh.. hahaha)

merujuk kepada tajuk.. ini kisah tentang seorang sahabat time matrik dulu..
kesetiaan die sampai hari ini..



"si gadis adalah seorang yang sangat manis.. ramai yg suka berkawan, n ramai yang mudah jatuh hati.. kesilapan die mungkin terlalu memberi harapan pada setiap orang tapi kadang2 bila di fikirkan secara logik akal nie.. sbgai seorang kawan yg kenal siapa die,akcelli bukan bagi harapan pun, mmg hidup nie kita kena berbaik-baik dengan orang kan? so perlu ker nak jeling2 bila orang nak kawan?..layanan kene baik, baru org layan kite baik.. kan? tapi banyak yg tersalah anggap dengan kebaikkan die..

tapi di hati ada nama seorang lelaki yang sangat die cintai, di awalnya, lelaki tersebut telah melamarnya untuk dijadikan teman, tetapi di saat dan ketika itu, dia still belum mampu untuk memberi komitment.. tapi akhirnya, di saat ini, die kembali berfikir tentang kesilapan semalam..

die dan si lelaki adalah saling bergantungan.. mesti saling mencari sehingga sekarang.. tetapi bezanya kadang2 lelaki itu bermain tarik tali, tidak pasti dengan perasan die sendiri..

dalam menanti si lelaki, gadis yang tidak pasti ini sentiasa membuka peluang untuk diri dia mencintai n dicintai lelaki yang lain, malah lebih baik dari lelaki tersebut, namun hati die still tetap pada lelaki dulu..

sampai saat ini, ketika si gadis mengajukan bagaimana mampu aku melupakan cinta lalu, dan membuka ruang baru untuk lebih bahagia..


ini yang diriku laku::

1. jika menyayangi diri sendiri, terimalah orang yang sentiasa sayangkan kita lebih daripada kita sygkan dia, kerna itu pasti akan membawa bahagia..

2. fikirlah bahawa, jodoh n pertemuan itu Allah yang tentukan, jangan di biarkan hati sakit dan perit menahan rasa pada orang yang tak kenali hatinya sendiri..

3. kadang-kadang, ada orang yang Allah temukan kita untuk memberi kita pengajaran dan sebagai pengalaman sebelum kita bertemu dengan orang yang betul..

4. beri peluang pada diri untuk menerima orang lain dan lepaskan sepenuhnya perasaan pada orang yg dulunya pernah kita cintai..

ini jer yg ceq wat sepanjang mase sekarang nie.. mungkin ada yang akan ckap,
"eleh.. ckap senang r kan.."(itu la yg mmber ceq ckp kat ceq..hahaha..)

halooooo.. ceq dah ade pengalaman itu okey.. memang la payah kita nak lepaskan.. tapi kesian la kat diri sendiri.. kalo tunggu n trus mengharap, ape yg dapat.. sakit jer..
mungkin kesetiaan yang sedemikian sememangnya sangat hebat.. tetapi fikirlah.. kalo die belum mampu untuk berkomitmen dan still bermain2 dengan kehidupannya, lebih baek fikirkan semula tentang diri yang dah bersedia untuk setia..(kita dah tue..)



p/s:: aku syg ko mis F***A.. cari yg lebih baek n boleh wat ko senyum sentiasa.. aku tak ska tgok ko sedey2 lg..!

p/s/s:: n ceq rase ini jugak ade sdikit persamaan dengan seorg lagi kawan rpt ceq d unversiti.. mis A**.. jgn nagis lagi.. aku tak ske!


KITA KENE BERUBAH UNTUK MENGUBAH APE YANG KITA NAK UBAH..!

11 comments:

Zul fattah said...

wow... macam cite kita jew... terasa la...mnusuk ...

nurezzaty jamaluddin said...

bce entry ni tetiba teringat dengan lagu siti sarah..kesetiaan..
hehehehe

Firdaus Shah said...

sob..sob...sdih bace crite ni.kwn hang ka?ceq ingat hang!hehe

LuN@_aiDi said...

** betoi tuh, kne berubah utk mengubah sesuatu yg xpasti^^ ** fara nk tye cket neh, camner nk letak link blog sndrik pd komen? cam awk buat tuh? if xkesah boleh sharekn? tq^^

normala_ali said...

heheh btol2 kita kena berubah dlu baru dpt ubah benda laen. ehheehehe

Liza @ Adzriel AB said...

setuju... jgn jadi hamba cinta

http://adzriel.blogspot.com/2011/06/jangan-jadi-hamba-cinta.html

tegas dgn diri sendiri

syarifah nurul ain said...

adeihhhhh..dalam p/s/s ko tuh eyh..papepon,tenkiu syg..

Sri_Tulip said...

sudah agak da sape yg dalam p/s/ kamo tu..tp, xknal pon die..hehehe

btw, mmg septot nya mcm tu la.. kita ptot syg org yg syg kita...baru la rasa diri ini di hargai.. dari syg org yg x syg kita..wat saket ati je...

farahin nasir said...

time kaseh pada sape yg komen..

bukan sy yer..mmg sal kisah kawan2 baek sy..

ain.. welcome dear..huhuhu..

LT..nmpknyer kmu je yg dah thu sape dlm p/s/ tuh.. hahaha.. betuah btol..

Nadia said...

thanks for sharing..hurm...tu lah jadi kat nad sekarang..:(

Lavender Lassie Roses said...

Aduyai..macam same plak..tapi suggestion tu betul,.. semuanya yang dianyatakan tu kita perlu lakukan dengan semangat supaya mampu berubah..tapi sesungguhnya bukan senang oke! macam awk ckap, hanya kita yang merasa sahaj tau betapa seksanya keadaan dan situasi tu... Apepun, kita kne ingat.. Allah dah tentukan yang terbaik buat hamba2nya kan..kan..jadi, bergembiralah dengan kehidupan kita sekarang dan hargailah apa yang ada didepan kita daripada menoleh kebelakang ...karang sakit tengkuk plak asek tengok belakang jerk..kan.. nghehehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...