Wednesday, June 15, 2011

nak jadi orang yang di benci atau disayangi??


assalamualaikum..

jika dipilih untuk menjadi org yang di benci atau disayangi, tentu sekali manusia akan pilih, diri ini untuk di sayangi, di senangi, di hormati dan macam2 di lagi lah kan..

tapi akal pemikiran manusia tak sama, pendapat berbeza, cara setiap manusia melihat dunia pun berlainan, so untuk mendapat 100% kesempurnaan di mata setiap insan dimuka bumi ini adalah sangat berbeza..

so dengan cara berfikiran positif jer dapat membuatkan hati sendiri kuat untuk trus berdepan dengan orang ramai sama ada yang suka ataupun tidak..yang penting diri sendiri kene suke n sentiase fikirkan positif tentang orang laen.. lgpun, Allah tak suke kita pk yg bukan2 sal orang..

manusia tak sama... cara kita melepaskan perasaan pun berbeza jugak.. mungkin kita tak suka cara seseorang tuh, tapi kalo cara tuh dapat tenangkan hati dia, hanya dia dan Allah saja yang tahu.. so bagi peluang untuk setiap insan tuh untuk bertindak dengan cara sendiri.. kalo tak selesa n tak suka, jarak kan diri dan menjauh dari situasi yng kita tak suka tuh..

hormati perasaan orang laen, iAllah orang akan hormat kita kembali.. sayangi n terima orang lain, iAllah kita akan di sayangi dan di terima oleh orang laen..

sy yang menaip nie pun, mmg rmai org yang tak suke ha.. dalam 1000 yang saya kenal mungkin separuh daripadanya tak ade persefahaman dengan sy.. tp sy cube untuk jadi yang terbaek n lebih baek untuk keselesaan bersama.. sy hormati orang yang membuat penilaian dan menegur saya.. manusia mesti ada yang silap di mana2..
maka nya terima kasih yang tak terhingga sebab mencuit sy.. dengan teguran2 tu semue mmbuat saya lebih berhati-hati dalam berkata, lebih berfikir dalam tindakkan dan lebih matang dalam setiap pekara yang dilakukan..



p/s:: harap segalanya lebih baek dari yang sebelumnya.. :)

16 comments:

rara pinkmafia said...

sy doakan yg terbaek buat kamu.

~CiK TiNieY~ said...

insyaAllah...kita sentiasa belajar membtulkan apa yang silap dan tersilap...:)

farahin nasir said...

tq yer.. :)

ibnubaba_04 said...

wahh..ade org benci ko ke??sape plak ckp x suka klu ko menaip??hoho

farahin nasir said...

ibnubaba_04:: lah.. mesti la ade yg tak suke ha.. bukan semue org suke kite.. :)

munirah said...

bila ade org yg x suke..mmg boleh buat kite jd down.. tp mcm yg awk cakap, fikir positif je... :)

farahin nasir said...

yup.. positif is btter..!

FyNa said...

just think positive. don't think other people think just be ur own self.. they don't know u but u know ur self better..:)

Miss Lady Iena Nazir said...

sayang menyayang
(:

aizamia3 said...

fikir positif.. jangan terlampau merendah diri dengan kekurangan yang ada.. kalau dia tak suka belum tentu orang lain suka dengan dia..

farahin nasir said...

tq pada yg memberi pendapat masing2.. :)

HoNeYMaNjE (◡‿◡✿) said...

Saling menyanyangi and menghormati antara manusia.. =)

azrijohan said...

kita mmg x dpt buat semua orng suka kan kita..so,just apreciate others:)

tia @ Ini Kisah Tia said...

sekurangnya , masih ada yang menerima kita ..

Atiqah Wadiah said...

bkn sume sker kita..bcoz kita m'punyai ragam yg pelbagai..hati yg pelbagai..tp selagi kita bley jaga hati org tuh,kita jaga lah hati dia..jgn sesekali sakitkan hati org len even kita sakit..

farahin nasir said...

yup.. akn terus berusaha untuk menjaga hati org.. tak rugi ape2 pun kalo buat atas kerelaan rite? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...