Saturday, June 18, 2011

titipan buat sahabat..

assalamualaikum..

titipan ini buat encek kawan baik yang berada jauhhh.. nunnnn d sana..

sekalipun rasa sayang itu datang lagi..
biarlah ia terus begitu..
jangan kau sakiti diri dengan terus berharap..
cinta pernah hadir tapi jangan kau lupa,
cinta tetap akan pergi bila diri ingini..
faham kah?

hidup ini memang mudah andai kita permudah..
cinta itu akan payah kalau kita mencari susah..
walau sejuta harapan dan impian pernah di luah..
andai takdirnya tiada, tetap tiada penyudah..

mungkin sesekali menyentap emosi..
mungkin sesekali dia kembali membawa memori..
tapi kuatkan hati dan cekalkan diri..
die bukan untuk diri..
kau harus mengerti..

aku jua seperti kamu suatu ketika dahulu..
dan kau pun tahu tentang itu..
bersusah payah melupakan sesuatu..
aku mampu dan ku pasti engkau jua begitu!



p/s:: stdy hard n prove to them!.. mungkin itu akan lebih membuat mata yang buta kembali celik!

11 comments:

syarifah nurul ain said...

i like dis!!!...
mnyentuh qalbu aku..adeihh...

tia @ Ini Kisah Tia said...

yah ! betul . ada hikmah setiap yang terjadi tu ..

nelly said...

sayu lak baca .sweet !!

HonEyBuNNy said...

ila suka ayat ne..

"hidup ini akan mudah kita kita permudahkan"

betul tu.,..;_)

Acik said...

sangat setuju ngan kata2 hikmat tu. setiap sesuatu mesti ada hikmahnya.

Lavender Lassie Roses said...

sangat2 agreed!! especially kata2 quote tu...really2 mean it! :)

Mr.Thinker@Ali said...

Why did the quote criticizes on me? Hahaha. Joking! By the way, this quote show us need to accept and appreciate all the things that we owned. That the meaning that I can saw. >.<

el-janna said...

nice^^ pandainye buat puisi macam ni^^

zety madu said...

oisshh..
mmg respect la org yg boleh tulis camni..
kite x pandai langsung nak bermadah-madah ni...

~~Ticer Wann~~ said...

Nice... sedap membaca... setiap sesuatu yang berlaku ada rahsianya tersendiri

Terjah sini dari blog Tia


Yeah kamu memang tak serik... padan muka!!

Jom berbloglist express bersama Syuxer

farahin nasir said...

terime kasih kepada yg sudi komen.. n terime kasih jugak pada yg memuji..
sy memang suke berpuisi.. hee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...