Sunday, July 24, 2011

salah ke mintak putuskan perhubungan?


assalamualaikum..

"maafkan saya awak..
perkara nie terpaksa saya pendam sebab merasakan ia lebih baek..
saya berdiam selepas pekara tuh, bukan bermakna saya mainkan perasaan kamu..
saya tak memberi alasan bukan sebab saya tipu kamu..
tapi saya diam sebab segala yang berlaku itu terlalu sakit untuk kamu.. saya tahu itu..
cara saya memberi ruang dan waktu tuh mungkin terlalu lama dan kejam tuk kamu..
maafkan saya..
maafkan saya awak..
saya perlu berkata jujur dalam hubungan suatu waktu dahulu..
jika tidak mungkin hipokrit itu akan berlaku..
saya dah mencuba n begitu juga kamu..
tapi saya tak mampu..
saya tahu bagaimana kasihnya kamu kepada saya..
saya tahu bagaimana sayangnya kamu kepada saya..
tapi rasa itu terlalu jauh untuk saya..
sebab tu sy perlu hentikan semua itu..
saya perlu buat kamu hentikan layanan kamu..
saya perlu buat kamu hentikan bersusah payah demi saya..
saya tak layak untuk dijaga sebaik itu..
saya perlu hentikan dari terus terusan memberi harapan dan harapan..
maafkan saya sebab berterus-terang..
ternyata ia amat menyakitkan..
hati saya terus terusan rasa serba salah..
hati kamu terus terusan bertayakan jawapan.."


haaaaa... sape penah dalam situasi camnie?? ce kabo?? ape perasaan n ape yang kowang buat?

salah ke kalo terpakse memutuskan dengan niat tak nak terus terusan memberi harapan?

salah ke kalo terpakse membuat keputusan demi kebaikkan kedua2 belah pihak?

tak boley ke diam tanpa alasan bila keputusan tuh dikhabarkan? mungkin memberi ruang untuk pihak yang disana terima keputusan tuh?

tapi mampu ke hilang rase bersalah tuh selepas memutuskan perhubungan tuh?

aduii.. masalah donia betul lah..

donia..donia.. haishhh...

7 comments:

cik Beskod said...

saya pernah alami.. pihak lelaki yg beri saya harapan setinggi gunung tapi saya xnak kecewa saya mintak putus je.. saya x kisah dia nak kata saya jahat ke ape tapi ape yg saya lakukan adalah demi kebaikan dia.. kerana dia perlukan ruang untuk sendirian dan fokus kepada pelajaran dia..

iLa VaNiLLa said...

tersenyumm... :)

me@monolog said...

berbincang itu lebih baik..

farahin nasir said...

cik Beskot:: nak wat camne kalo dah takde jodoh kan??

ila vanilla:: :)

Me@monolog:: segalanya berlaku dalam keadaan berbincang waktu tuh..

cik Beskod said...

btol2 hehehe,, kalau ade jodoh x kemana pon nanti kan?

azu said...

ada baik n buruknya..but te best explanation need for win-win situation!

Anonymous said...

sy pernh alami..
sebb tkt dia mkin jauh hbngn mkin serius..
risau perkra buruk berlaku..
akhirnye terpksa bertrus terg cre elok..
tp smpi skrg..
sy dibenci...!!
=(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...