Monday, August 8, 2011

PEKARA2 YANG AKAN MEMBUATKAN BLOG ANDA DI CLICK MASUK DAN CLICK CANCEL DALAM MASA 5 SAAT SAHAJA

assalamualaikum..

dah ramai blogger2 yang berkata dan menegur tentang pekara nie.. tapi mungkin ada yang tak terbaca mahupun tak terperasan mahupun konsep belog nyer adalah "blog gua suka ati gua"..

bagi yang memang berbelog untuk meluahkan rasa hati untuk diri sendiri bace sahaje, konsep di atas diterima, tapi bagi blogger yang memang berniat untuk menulis dan berkongsi rasa hati dengan orang lain, sila ambil sedikit perhatian..

perghh.. panjang betul mukadimahnyer ha..

akceli nak cakap sal PEKARA2 YANG AKAN MEMBUATKAN BLOG ANDA DI CLICK MASUK DAN CLICK CANCEL DALAM MASA 5 SAAT SAHAJA..(maksudnya, entry anda tidak akan d baca pun dan besar kemungkinan, tidak kan di kunjungi lagi oleh blogger yang click td tuh..)


1. FONT TULISAN TAK SESUAI

almaklumlah akak nie dah tue dik nonn.. so kadang2 tulisan yang terlampau kecik dan terlampau berbunga dan membuatkan mata berpinar, akan memnyebabkn ceq berfikir 2 3 kali untuk meneruskan pembacaan.. kalo yang CAPS LOCK semue perkataan tu pun masalah jugak tuh.. daya tarikan untuk membaca automatik akan berkurang..(entry tuh rase entry mengamuk jer..)


2. LAMBAT GILER LOADING

nie mungkin masalah line la kan.. biase la pade yang gune brdband memang akan ade prob nie punye.. tapi kalo pkai strmyx pun lambat jugak, mesti blog terlalu berat..antara sebab2 blog berat adalah terlalu bnyak gejet..terlalu banyak pic dan terlalu banyak sampinganlah kesimpulannya..


3. BACKGROUND TAK SESUAI

mean mungkin gelap sangat sampai tak bley bace tulisan atau mungkin cerah giler sampai menyakitkan mate yang duk membace nie.. mungkin entri pertame akan d bace, tapi yang seterus2nya mungkin bila dah takde keje baru la rase nak membace..


4. LAGU KAT BLOG

yang nie memang ramai giler yang ade.. terutama blogger2 baru..memang la sedap dengar lagu sambil2 bace nie, tapi fikirkanlah blogger2 yang suke wat blogwalking nie, sekali bukak mesti bertab2 ha.. kadang2 sampai 10blog skaligus.. kalo semue ade lagu maknanya 10 lagu la kena dengar.. aduii.. serabut ooo.. makanya untuk keselesaan, mungkin tak payah la kut part lagu tuh..


5. CURSOR YANG TAK SESUAI

punye la ekcited nak cantikkan blog kan, luaran memang cunnn.. tapi bila nak click mak aiii, asyik tersasar jer.. jujur yer ceq penah la nak tinggalkan commnt kat entry seorang blogger nie, tapi cursor die yang berwarna warni dan cantik tuh, tak kene pada tempatnyer, bila kebawah sikit baru la link tuh berwarna warni mean memang tak menunjukkan d tempat yang betul, makanya bile asyik click tak bolehboleh, truslah click cancel dalam keadaan yg bebai..





tu jelah wat mase nie.. ceq pun blogger baru.. baru berape jer bilangan follower tu ha.. tetapi dari senarai tuh, ramai blogger2 baru.. dulu pun ceq penah d tegur.. makanya rasa bertanggungjawab jugak untuk sama2 menegur..maaflah kepada semua, sekadar berkongsi ape yang selalu d lakukan.. kita berbelog untuk berkongsi bersama pembaca kan.. so keselesaan pembaca tuh kita utamakan.. ke takk?? heee...

11 comments:

SoLy SoLicious said...

betol2.. *angguk

I said...

kalau bukak ada lagu tu memang tak berkenan and trus tutup. overall yang lain2 tu ok lg kot.

Nasz said...

actually betul tu. saya sokong sangat2. saya jenis suka blogwalking dan baca entry. pastu, komen sambil tinggal jejak. tapi kalau susah sangat nak komen. pangkah je. senang.

MOHD NASER.com

Anum said...

thanks for sharing

ku-cit said...

kt pon tak ske kalo ada lagu ni..kdg2 mmg hadi berat la..

amirulhaizad said...

jom kasi laju blog gak..hehe

Munn Jaafar said...

nice tips =)

My Name is Mar said...

Ho-ho-ho..
Tengok macam blog wa..
SIMPLE is the BEST..

Musicbrilliant.com

ezy.fia said...

blog cik ezy ade lagu raya..
xpe kan?
kehkehkeh

Sri_Tulip said...

stuju sgt..hehe...ni nak bg pendapat bley??kalo bley ce tuka font body kaler ni.. saket mate ckit la bace..sbb background kan da pink..tulisan tu wt kaler itam mesti okay da...hehe

Sekadar pendapat ikhlas.. ;)

farahin nasir said...

EC:: takmo2.. lagu ape pun tak bleyyy..wekk :P

LT:: amacam? biru boley?? hehehe.. itam cam nak outstnding lah..aicewahh.. hahaha.. nway.. thnks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...