Monday, June 13, 2011

semua boleh baca, yang takde teruna n dara pun boleh!

assalamualaikum..

nmpak macam panas je tajuk kan.. sebenarnya takde la gempak mane pun..
tjuk nie d buat sebab semalam ada wat entry yang tajuk nyer UNTUK BACAAN WANITA YG ADA DARA SAHAJA so arini wat tajuk untuk semue plak..
nukilan d bawah ini hanya sekadar tulisan peringatan buat di sang jejaka dan si wanita tak kire la yg ade dara ker takde dara ke,yang truna ke tak teruna ker, yg da kawen ke, yg tak kwen ker .. sumer pun ley bace..sekaligus mengigatkan diri sendiri jugak.. :)


nukilan buat jejaka dan wanita..


buat sang jejaka..

lahir di dunia membawa tanggungjawab di bahu
sebagai khalifah atas dunia dan dalam rumah tangga
dari kecil di ajar berdikari dan tegar diri
agar tak mudah patah hati andai dugaan datang menghampiri..
untuk membimbing wanita yang mencuri tempat di hati..
tapi lelaki mudah sangat ketika ini
tidak berfikir tentang harga diri insan disisi
mengambil peluang atas kepecayaan diberi
bermain dengan hidup dan mati
tanpa berfikir tentang masa depan yang bakal terjadi
anaknya nanti tetap seorang wanita yang layaknya untuk di kasihi dan bukannya untuk di sakiti..



buat si wanita

di dunia adalah hiasan indah
sebagai penyeri di hati suami
pemberi semagat dikala payah
walaupun letaknya wanita dibawah
namun tanpa wanita, lelaki kan goyah..
walau katanya perempuan mudah,
jangan sesekali membuat hatinya gundah
sekali terluka, sembuhnya susah..
jangan dibenci wanita yang lemah
hormatilah wanita yang menjadi amanah
di kamar syurga, wanita lah hadiah.


wahai lelaki dan wanita sekalian..
adam dan hawa tak mungkin di pisahkan. terciptanya manusia dengan pasangan masing-masing. hormatilah sesame kita. tanpa lelaki, wanita akan lemah n begitu la sebalikknya, maka jangan la menimbulkan sebencian sesama sendiri dengan merendah2kan salah satu d antaranya.. manusia semuanya sama. ada kelebihan dan kurangnya. so same-samelah kita menjaga sesama kita.. plz respect each other!



p/s:: apesal mood tibe2 nak ckap sal hormat-menghormati tah.. hahaha.. layan jela yer.. :)

13 comments:

Haryani said...

oit2...tajuk post xley tahan...xdak teruna n dara pn boleh baca...hik3....berjangkit ngan adindaevans ke?

Cik Ezy Brutal said...

tajok nye hot n spicy..
ekeke

kokser kokdam said...

haha.. memang aku fokus giler bace.. sbb tajuk!!

farahin nasir said...

hahahaha.. sumer nk bace kalo hot ajer la ek?? kuikuikui..
nie yg last sal dara2 n teruna2 nie ha.. pasni yg len pulak.. hee.. :)

*cik syu* said...

hye , sis singgah sini dik :)

zety madu said...

wahhahha..
tajuk superb!!
lelaki perlukan wanita..
dan wanita perlukan lelaki...

lilypelangi said...

tajuknya mencuri perhatian btul ! ahaa (:

ibnubaba_04 said...

sebaik2 perhiasan dunia ialah wanita yg solehah

msredcheesecake said...

cik farahin,

respect is a good strong words.imagine if everyone have it for each other...
hatred is tiring...

Bigdaddyz said...

wanita itu madu bercampur racun...sedap dan berbisa...heee

Rtp Farra Arisha said...

kata2 yg 'SMART'. :)

anak abah said...

sy suke. respect each other!

tak perlu nak fikir sape salah, sape betol.

=)

Adzriel @ Liza AB said...

betul tu.. http://adzriel.blogspot.com/2011/06/jangan-jadi-hamba-cinta.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...