Showing posts with label cinta. Show all posts
Showing posts with label cinta. Show all posts

Monday, November 28, 2011

CINTA BUKAN UNTUK DI MILIKI?? hmmm...

assalamualaikum...


tibatiba terkenangkan lagu DADALI
ape tajuknyer..
ermmm..
DISAAT AKU MENCINTAIMU...
(mls nak upload vedio coz nnti lambat.. nyahahaha.. so, google sndirik ea..)

mungkin bukan untuk sapesape,
tapi untuk diri sendiri, ker untuk diri ini?? ermmm..
cam lagu ni wat diri sendiri rase bersalah jer..
terase la plak..
hahahahhaa..(perasannnnnnnnnnnn)


cerite seterusnya takde kenemengena dengan hidup dan mati sesiapapun.. :P

well...
ada ketikanya bercinta bukan untuk memiliki rite?
so mungkin ada cintacinta yang perlu untuk dilepaskan..



untunglah kalo first love dah sampai je jinjang pelamin n akhir hayat..
tapi susah nak dapatkan yg tu..
sebab nak jmpa yang satu tuh, bukan mudah..
sayang memang la sayang..
tapi lebih baik meninggalkan sesuatu untuk kebaikkan kalo kita tahu segalanya akan lebih baik bila kita meninggalkan dia..



tinggalkan aku jika itu lebih baik buat aku dan kamu..
lepaskan aku andai dengan wujudnya aku hanya akan merosakkan cinta suci..
landaskan cinta kita pada pegangan yg satu..
cintai aku kerana Allah..

perghhhhh...
kadangkadang bile berfikir dengan iman yang setipis bawang nie pun, menjadi jugak yer ayat2 kat ats nie..
ade lagi kesedaran nampaknye nie, alhamdulillah..


apeapepun, ini muhasabah diri buat hati..
hati sendiri ker?? tettttttttt... hehehee..
tadi kate takde kene mengena.. huhuhu..

dah la..
as a conclusion,

tanamlah rasa cinta kerna Allah.. dan dengan takdir Allah juga cinta akan bersatu..
dengan yang mana satu? Allah jua yang tahu...












p/s:: untuk adik MassiZ yg suh update blog... nah! akak dah update da pun.. hehehe.. :)

Tuesday, October 18, 2011

bila rasa di cintai


indahnya bila diri di cintai
walau jauh beribu batu
aku tahu! kamu tetap di sisi...



p/s:: i mis my bapak,mama, anis, apit, k.ngah n my b a lot!
mood:: sangat letih dengan asgment, meeting n test..adoiyaii..

Tuesday, August 16, 2011

BILA CINTA ADA

assalamualaikum..

esok cuti.. maka, sempat la menaip satu dua coretan rahsia hati.. huhu.. :)


NUKILAN

bila cinta ada,
kenangan suka kerap menjelma..

bila cinta ada,
rasa sayang bermaharajalela..

bila cinta ada,
kehilangan itu ketakutan..

bila cinta ada..
walau diam penuh terisi masa

bila cinta ada..
segala yang mustahil mudah dilaksana

bila cinta ada..
jauh jarak tidak terasa

bila cinta ada..
susah dan senang tanggung bersama

bila cinta ada..
keluarga utama dan dia seterusnya

bila cinta ada..
terkilan hati hanya seketika

bila cinta ada..
putaran dunia tidak terasa..

bila cinta ada..
hilang mudah memori luka

hm..

cinta itu buta?
benarkah?
atau memberi peluang dan ruang untuk lebih baek?
kalau benar sayang mengapa perlu kita hanya tahu menyalahkan?
tak layakkah kesalahan di maafkan?
tak mungkinkah manusia berubah?
fikir untuk kebaikkan..
fikir untuk masa hadapan..



renung2kan dan selamat beramalll...


Friday, August 12, 2011

SENTIASA ADA UNTUKKU..


assalamualaikum..


hati sentiasa merasakan
telinga sentiasa mendengar
mata sentiasa melihat
kasih itu..
cinta itu..
sayang itu..

berpenghujung? mungkin tidak..
berakhir? tak kan sesekali..
tamat? harap dijauhkan..

aku tetap berdiri kukuh dengan apa yang aku mahu..
aku tetap berdiri tegar dengan kehendakku..
aku tetap akan berdoa untuk setiap keinginanku..
kerna aku tahu Allah ada untuk mendengar setiap butir bicara tuturku juga mendengar luahan isi hatiku..





_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?8063984d10017653411213218d3ed938

Thursday, July 28, 2011

auch!

assalamualaikum..

auch!
suara itu.. suara yang kurindu..
tawa itu.. tawa yang sering membuat hati berlagu rindu..
pujukan itu.. pujukan yang sentiasa membawa aku terbang membelah angkasa..
rayuan itu.. sentiasa membuat aku senyum smpai ke telinga..
kasih dia.. aku sentiasa rasa..
sayang dia.. aku masih dapat menghidu baunya..
cinta dia.. tetap ada untuk aku sampai akhirnya..
percaya?.. detak jantung di dada, kita sendiri rasa..


Monday, July 25, 2011

PJJ WORD #1


i mis da way u call me..
i mis da way u smile to me..
i mis da way u care about me..
i mis da way u manja-manja dengan me..
i mis da way u look at me..
i mis da way u sing a song to me..
i mis da way u ngengade time tengah makan depan me..
i mis da way u sleep juz like a baby...
oh damn! semuanya ku rindu..
terlalu rindu..


p/s:: PJJ = p******* jarak jauh..

Sunday, July 24, 2011

dan bukan hanya cinta..


assalamualaikum..

nukilan dari hati..

jika cinta itu buta,
khabarkan pada dunia..
jika cinta itu mati,
ceritakan untuk sehari..

kerna bagiku..
cinta tak pernah buta jika manusia tak membutakan
dan
cinta tak pernah mati jika manusia tidak mematikan..

dan bukan hanya cinta tapi juga kehidupan..

segalanya atas kita, manusia
manusia punya akal dan minda.
berfikir dan bertindak atas kemahuan dan kehendak..
langkah percaturan kita tetapkan..

natijahnya,
manusia akan rasa..
manusia akan dengar..
manusia akan akur dengan apa yang ada didepan..

biar langkah kita pincang, asal berani untuk memperjuangkan apa yang kita mahukan..
dan Allah sentiasa ada n akan memberikan apa yang terbaik untuk setiap hambanya..
:)

Friday, July 22, 2011

itu adalah cinta..

assalamualaikum..

dan bila cinta itu ada..
jagalah ia..

dan bila cinta itu telah pergi..
jangan d sesali..

cinta itu anugerah..
cinta itu ada hikmah..
cinta itu pengorbanan..
cinta itu keikhlasan..

menerima itu konsep cinta..
mempercayai itu sentiasa ada..

hilang percaya hilang cinta..
hilang cinta hilang setia..

masih berdiri kerana cinta..
kukuh pasak kerana percaya..
rindu perlu sentiasa ada..
kerana Allah kita berjumpa..



*pic sekadar hiasan..



p/s:: sentiasa berdoa moga ada penghujung yang terbaek buat kita.. :)

Sunday, July 17, 2011

skali cinta,tetap cinta


BILA SEKALI CINTA..AKU TETAP CINTA

nukilan: DAN BILA IA DATANG SEMULA..

assalamualaikum..

DAN BILA IA DATANG SEMULA

dan bila ia datang semula.. aku kaget..
aku benci bila perlu menangis dan menagis..

masa silam itu payah..
masa silam itu susah..

tapi kerna dulu, aku manusia..
tapi kerna lama, aku tahu apa itu bahagia..

cinta ini bukan mudah..
cinta adalah cinta...
penuh derita penuh sengsara..
kerna sering dan terus menerus di duga rasa..

cinta ini bukan mudah..
perlu d jaga perlu di baja
kerna hilang rasa cinta
saatnya itu kecewa akan terasa..

aku sayang dia..
aku kasih dia..
aku cinta dia..





p/s:: bila ia mmg kembali semula..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...